måndag 16 november 2009

Vaccinering idag - käpprakt åt H-E!!!

Japp - idag var det så dom stora pojkarnas tur att vaccineras... Och det gick som rubriken "antyder" käpprakt åt HELVETE!!!

Vi började med Adam. Sköterskan som stack kom först in i ett blodkärl - vilket man gör ibland, man vet inte vart dom går - sedan när hon skulle sticka igen drog han undan armen så hon inte kunde spruta in något vaccin. DÅ - tog det hus i helvete! Dom gapade och skrek i 30 minuter tror jag att dom INTE skulle ta sprutan.
Då frågade jag henne om hon kunde ge MIG en spruta och jo, i terapeutiskt syfte som hon sa kunde hon väl göra det. Så då fick jag oxå ta en spruta (jösses, var ju knappt ett nålstick...) och efter någon minut då så kunde Isaac tänka sig ta en spruta då. Och efter vad som kändes en EVIGHET så kunde vi ta på Adam. *PUST!!!* Att ge spruta på ett barn som skriker är väl en sak, men inte när dom har RÅPANIK - då kan man inte ge dom sprutan...
Så jag BER om att dom ändrar rekommendationerna till att det räcker med EN dos för jag vill INTE vara med om det igen.

Annars läste jag nåt intressant idag "-Om man tänker på hur länge vi är döda, så lever vi väldigt kort tid!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar