torsdag 12 november 2009

Mini-me var hemma idag.

Det blev inget igår, men idag var han hemma - helt onödigt... Han har varit hur pigg som helst! Så det har väl bara varit att han blivit varm på eftermiddagarna och lite tröttare/gnälligare/klängigare än vanligt.
Gubben hade hört att en läkare hade sagt att de som reagerar kraftigt på vaccinet är dom som skulle blivit allvarligt sjuka - vilket jag tycker låter logiskt. Det innehåller ju viruset. Skönt iaf att den som jag varit mest orolig för inför influensan nu fått sin spruta.

I vår funderar jag på att ha ett 75 minuters medelpass - jag har hittat så många låtar så jag kan inte välja ut... -Då kan man ju köra 75 minuter istället så får man med några till iaf! Orkar man bara är ju frågan...? *s* Fast idag var jag på ett jobbigt medelpass, men det gick ju jättebra - inga problem. Nu ledde jag inte passet dock, det är alltid mycket jobbigare att leda ett pass än att bara vara med. Man brukar säga att leda ett baspass är som att gå på ett medelpass, att leda ett medelpass är som att gå på ett intensivpass, osv...
Om några veckor ska jag dessutom få gå Dans-pass utbildning!!! *WEEHAA!!* Det är träning för själen! Och det ska gudarna veta jag behöver!

Nåt jag inte förstår mig på är hur människor kan tycka det är HELT OKEJ att köra ut mitt framför en om man sedan kör 10-20km/h UNDER rekommenderade hastighetsbegränsningar... Dom kan göra vad tusan tokigt som helst - men dom kör ju inte FÖR FORT!?!? Ett typexempel på att det inte är bara farten som orsakar olyckor?

Stora killen hade varit i slagsmål igår enligt en lärare. Vore bra om dom meddelade oss sånt så vi visste om det. Han var ett ABER hela kvällen igår och nu när jag vet om slagsmålet är det ju självklart! Jag vet inte om dom inget säger för att felet inte var hans - enligt skolpersonalen startar inte mina barn bråken - men dom ger igen! (Vilket dom får (ska) enligt mig och deras pappa - skolan anser att dom FÅR ge igen.)

Nu ska jag ta o äta lite "Speckede sill" - nåt sånt heter dom... Hårda blåa fiskar med lakritssmak... *mmm* (Godis alltså... *-hysch...*)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar