tisdag 3 november 2009

Sjuk mini-me.... :(

Ja, mini-me är sjuk. Gjorde mig faktiskt orolig tidigare i eftermiddags. Låg stilla och verkade bara försöka andas... Febern steg samtidigt.
Tempen låg på 38.9 så nog var det feber allt, sedan kräktes han oxå - grisen...?
Ringde sjukvårdsrådgivningen som sa att jag inte skulle vara så orolig för att han andades så snabbt utan det var kroppens sätt att göra sig av med värmen...? Hm, hur hänger det ihop med syreöverskottet som då blir...? Iaf, hon sa nåt som jag iaf tänkte till om och det var att han ju inte hostar och att vi kunde prova Alvedon o se om han blev bättre av det. -Jag gav honom Ipren (tycker det ofta ger bättre effekt än Alvedon) och några minuter senare blev han bättre och både spelade och åt mat! Så nu är jag lugn igen. Men jag gillar INTE att han får börja kämpa med andningen igen. Dåliga minnen av sånt... O det var ändå "bara" 1½ år sedan han hade sin RS och låg inne på barnmedicin i nån vecka eller vad det blev. Sätter sig gärna på lungorna skiten på han. Sedan ÄR han ju våran minsting så man behandlar honom ju ibland som en liten bebis. En bebis på 3 år dock... Hrm...?
Och imorgon skulle han egentligen till tandis kl 10, men det går ju inte, el ja, jag ska ringa dom imorgon o vill dom att jag kommer iaf, så gör jag väl det då - med en febrig son. Han lär ju INTE öppna munnen... Jaja, jag ska inte måla fan på väggen, men så blir det nog.

Själv har jag INTE tränat idag! *pustar* Skulle väl egentligen kunna ta ett pass åt en tjej i Kvänum imorgon för hon hade det struligt. Hon har ställt upp för mig tidigare, o eftersom Peter är hemma och är sjuk så. Blir iofs 4 pass för mig i veckan då men... :) Får fundera. Man vill ju gärna ställa upp på andra när dom ställer upp för mig.

Det står fortfarande öl i kylen...

2 kommentarer:

  1. Mäh! Varför har du inte talat om att du OCKSÅ har en blogg?! Jag undrade ju vad det var för nyfiken människa som varit inne och kommenterat i MIN blogg innan jag fattade att det var DU! *S* Jag älskar dessa bloggar hos mina kära "L-vänninor"! Ett perfekt sätt att hålla koll på vad folk gör och hur de mår! :-)

    SvaraRadera
  2. :) Har precis börjat. Slutade med L o nånstans måste man ju få spy ur sig lite galla... *s*

    SvaraRadera