torsdag 26 november 2009

Lustigt...

Hur en del människor kan hänga upp sig på andra...? Saknar man eget liv då eller vad är problemet? Nej, vet ni vad - dom är inte människor nog att ägna ens en liten pluttetanke... Så nu gör vi inte det mer! :)

Idag har jag varit på hit och dit känns det som. Mini-me var hos tandläkare. -Grattis, tänkte jag innan, detta kommer ju gå åt skogen, men se på tusan?! Det gick ju hur bra som helst! Visst var han tjurig när vi kom in, men när han skulle öppna munnen så tandläkaren kunde räkna tänderna så gick det strålande! Han öppnade munnen och gapade så fint så hon hade inga problem alls att räkna tänderna. Fick to m ta med spegeln på tänderna för att kunna räkna dom. *stolt mamma!*

Mellis var på öron för kontroll av sina rör. Han var så DUKTIG! I ena örat tittade dom och sög ut en vaxpropp som hade satt sig i röret... (-Go figure...?) Det var inte så poppis, men han genomled det iaf. Sedan var det det andra örat... En helt annat historia. Där sög läkaren oxå men sen skulle han pensla på nåt som sved, och det gjorde det... Då blev mellis ledsen - riktigt ledsen, men fixade det ändå! Det är en polyp han har tydligen som sitter i vänster örat - tydligen inte helt ovanligt vad jag förstår när man har rör i örat. Det ligger och skaver och skapar till slut en polyp. Så om ungefär två veckor ska vi tillbaka för att se om den är borta - vi ska droppa med Terracortil-droppar i 10 dagar för o se om det kan ta bort polypen - är den inte borta om två veckor blir det operation.
-Min lille mellis... :(

Och ikväll var jag på ett SÅ bra pass!!! Ett medeljympapass. *ler*

På måndag så MÅSTE ALLA SOM KAN hålla en tumme för mig! Ska på fystest för ambulansen då. Iofs ligger det en bit härifrån, men har jag inte helt fel så jobbar man längre dagar - men färre dagar. Det har ju jag velat jobba inom sen jag var typ 1 meter lång... -El ja, nästan iaf. :)


Glaset fylls nog på lite....

1 kommentar:

  1. Jag ska hålla både tummar och tår!!!! Fattar inte att det finns folk som faktiskt VILL jobba med sånt! Men gissa om jag är tacksam över att det FINNS sådana!!! *S* Jag kommer att sakna dig "på andra sidan"!!!! :-/

    SvaraRadera