lördag 28 november 2009

1:a advent imorgon...

Och jag har inte julpysslat ett endaste dugg - el nej, nu ljög jag... Jag HAR ju faktiskt satt i två RÖDA ljus i två ljusstakar! Orkar inte riktigt engagera mig i julen, den blev inte alls som jag hade tänkt mig, så nae. Dessutom är vi två föräldrar i detta hus, dvs - det är fler än jag som kan gå ut och hämta jullådan och sätta upp stakar o allt som "ska" upp. Nu är dock min andra hälft sjuk vad det verkar som, så det får väl vänta.
Stora killen pratade imorse om att vi ska tända första ljuset imorgon - men vi har lixom ingen adventsljusstake. Så det blir svårt. Men, men, kanske ställa fram fyra värmeljus? Det är ju FYRA iaf - så rätt antal.
Jag tror det blir jul iaf - även om inte vi pyntar med stakar o grejer. För mig har julen undan för undan tappat sin glans. Det började för ungefär 8 år sedan då jag blev uppsagd från mitt jobb dagarna innan jul - sen har det lixom aldrig tatt sig igen. Nu skiter i jag i det.

Idag mötte jag dessutom en av mina största skräckscenarior i vitögat! Jag var o SIMMADE i badhuset!!! Jag är så hysterisk innan så jag måste kämpa för att inte gråta. AVSKYR med varenda levande cell i min kropp att behöva visa mig i bikini eller ännu värre - NAKEN inför andra människor. Men vet ni vad?! Jag ÖVERLEVDE!!! Och inte bara det! Jag simmade 500m bröstsim och 100m ryggsim! *stolt som en tupp!* På måndag på fystestet till ambulansen ska jag fixa att simma 200m samt dyka 2m och hämta en docka - simma 25m med den. Vet inte hur jag ska träna livräddning, men, men... Denna gång tänker jag inte ha några förväntningar på om jag får jobbet eller ej, utan endast se det som en övning inför framtiden för ambulansjobbet - kanske...

Glaset är nog halvfullt, men jag är så TRÖTT!!! *zzzznark...*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar