torsdag 5 november 2009

Bra beslut ikväll.

Jag o gubben kom överens nu ikväll om att jag inte ska söka jobb som innebär veckopendling - eller som det skulle bli - varannan-vecka-pendling! Istället väljer vi att ha det tight med pengar, EN lön, och att jag är hemma. Känns SÅ skönt att ha kommit fram till det! Okej om jag skulle jobba 40 min hemifrån - då skulle vi få en lön till, MEN - det skulle kosta alltför mycket - dels ekonomiskt med framförallt psykiskt mellan oss ALLA! Att inte få se sina barn varje dag?!?! Eller kunna ta hand om dom om dom blir sjuka?!?! Eller....?!?! Så vi sa som så att - jag söker ALLA jobb jag kan, men det ska innebära max 1h resväg hemifrån.

En JÄTTESTEN föll från mitt hjärta!

Skrivit tenta idag oxå - infektionssjukdomar. Håll en tumme!

-Ölen är slut... O ena rödvinsflarran oxå... *s*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar