tisdag 1 december 2009

Vad ska vi göra?!?!

Stora killen hade fått ett utbrott i skolan igen idag... Orsakerna till hans utbrott kan vara väldigt olika. Men uttrycket "blint raseri" förklarar väldigt väl hans beteende. Han vet inte vad han gör, han är fast i sin ilska. Slår omkring sig - hör inte det man säger. Och lika snabbt som det kommer - lika snabbt går det över. Inget vi gör hjälper... Det värsta folk kan säga i det läget är: "-Prata med honom." Då känner jag för att ställa mig precis intill deras öra och skrika "-HÖR DÅLIGT?! HAN HÖR INTE VAD JAG SÄGER TILL HONOM - HAN ÄR FAST I SIN ILSKA!!! JAG KAN PRATA HUR MYCKET JAG VILL MED HONOM - HAN HÖR INTE I ALLA FALL!!!! -PUCKO!!!"

Idag har jag haft SÅÅÅ ONT i min kropp. Tog en Ipren förut för att kunna fungera - ser INTE fram emot imorgon. Andra dagen är alltid värst. -Sen känner jag som om jag håller på att bli förkyld oxå. Åh? En whisky håller förkylningen borta! *swich!*

-Sådärja! Whisky upphälld! :)

Mellis ska ha örondroppar 2-3ggr/dag nu oxå fram till operationen för att se om han kan slippa opereras för sin polyp i hörselgången. Läkaren trodde inte det skulle hjälpa - men man kan ju alltid prova. Allt är bättre än att behöva opereras. 13.40 har vi tid annars nästa torsdag för operation. 13.40!?!? Mellis SOVER LÄNGE och VÄL efter att ha varit sövd... Blir ju spännande att se hur länge han får ligga där. Tänker iofs inte ge mig av tidigare än att han vaknat. *tjuriga mamman slår till!*

Det var gott med whisky! :)

Julen här hemma då? -Nej, det kan jag inte påstå. Kanske vore mysigt med lite julstämning, men allt måste ju tillbaka sen igen! Helt onödigt! Blir ju jul iaf. Även om grannarna tror vi konverterat till nån mysko religion där man inte firar jul. Jag orkar lixom inte bara just nu och som sagt - vi är två i detta hushåll.


Någon verkar fortfarande vilja hälla ur mitt glas. :(

1 kommentar:

  1. Vad jobbigt om han får sådana raserianfall... Min stora kan oxå bli väldigt väldigt förbannad, då går han in på sitt rum och river sönder grejer... :-( Det hjälper ju aldrig att prata med ett barn som är mitt i sitt raseri, de hör inget, man kan ju prata efteråt eller försöka fånga upp precis innan det händer. Jag märker när storebror börjar bli sådär arg, då gäller det att vara snabb och ta tag i honom och försöka få honom att lugna ner sig och tänka på något annat innan ilskan slår till för fullt.


    och du, ta du och sätt upp några stjärnor i fönstrena, låt maken ta ner dem sen, ta fram en jävla massa och sen får han ta undan alltihop efter jul...


    kram

    SvaraRadera