lördag 19 december 2009

Hm... Nåt MÅSTE ju vara fel?

För jag har nog bara haft EN dipp i veckan, annar har jag mått... bra?! Knappt jag vet hur det stavas efter denna hösten. Känner en lätthet i bröstet jag inte känt på länge och knappt kommer ihåg hur den kändes. Nästan lite rädd för att känna efter, men så är det nu. :)

Igår var jag med stora killen på skolan och jag blev överrumplad - på ett negativt sätt. Fick dåligt samvete för att han måste gå i den miljön - varje dag. Vad är det MED vissa barn?! Är det uppfostran eller brist på kärlek som gör att dom blir såna? Jag blev fruktansvärt stressad av att bara vara i hans klass EN dag. Hur är det då inte att vara i den FEM dagar i veckan - PLUS fritids?! Plötsligt blir jag glad för att jag verkar bli lyxhustru i vår. Dom kommer att få lugn och ro efter skolan. Viktigt att göra sådana erfarenheter tror jag - att vara med sina barn på skolan. De barn som jag anser stör tror jag mår dåligt och det är inte av illvilja dom är som dom är - men det gör mig beklämd.
På måndag är det dags för att vara med med mellis på skolan - blir spännande det också! Hoppas SÅ att han har det bättre, på många sätt tror jag han är känsligare.

Hade vårens pass för första gången igår! Kom ihåg ALLT - fast jag hann inte med en rörelse, var för stark på plankan - det hade jag aldrig trott! (Plankan = man har armbågarna i golvet, "står" raklång och stöder på tårna, rumpan så långt ner man orkar - magpressare!!!! :) Imorgon är det dags igen! Nu har jag fått till musiken också så den inte skiftar så mycket som innan. Spännande att se hur den fungerar - plus även att se hur motionärerna tycker om min "kladda-på-dig-själv"-rörelse fungerar. *s*


Glaset är fyllt av glädje...

2 kommentarer:

  1. Ja det är inte bara negativt att vara hemma och vara som du säger lyxhustru. Jag har ju varit arbetslös i nästan 11 månader och precis börjat jobba halvtid. Vi har haft det underbart jag och barnen, lillen på fem år har varit på dagis mellan 9-13 tre dagar i veckan och storebror har inte varit på fritids. Vi har gjort mycket, hela eftermiddagarna på oss att åka till lekparken, vara med kompisar, badplatsen eller bara vara hemma och prata och busa och fika och bara vara. Hela sommaren hade de ju sommarlov... Visst, jag har oxå mått precis som du, i höst nu innan jag fick tillbaka mitt jobb fanns det vissa dagar när jag kände mig helt värdelös och vissa var ännu sämre. Men slår man ut fördelarna med att spendera all denna tiden tillsammans med barnen så var det värt det. Vi kommer säkert inte få en sådan underbar sommar till (om jag nu inte blir arbetslös igen) och alla dessa eftermiddagar när vi hittat på saker och bara spenderat tid tillsammans är ju faktiskt ovärderliga. Denna tiden med barnen kommer ju aldrig tillbaka... tänk om några år eller bara ett år när du är tillbaka i ekorrhjulet igen, då kommer du tänka tillbaka och vara glad över att du fick denna möjligheten att verkligen lära känna dina barn...

    Kram på dig :-) nu har tanten tjötat klart ;-)

    SvaraRadera
  2. Du får gärna fortsätta tjôta... :) Det du skriver är så sant. Allt har en positiv sida (el ja - det mesta iaf) -att få vara hemma med barnen kommer ju att bli precis det vi gör det till. Få möjlighet att få UMGÅS med mina barn - det var ju därför jag skaffade barn från början ju... *s*

    SvaraRadera