fredag 4 december 2009

Ingen ambulans i sommar.

Fick ett meddelande på min mobil förut och dom "kommer inte erbjuda mig sommarvikariat på ambulansen i trestad". Det var två saker som avgjorde - dels att jag hade fallerat på bårbärningen samt att jag inte hade någon erfarenhet. Det med båren kändes orättvist. Min kollega tappade båren och jag fick ingen riktig ärlig chans. MEN - det hade jag gärna kämpat för och gått till gymmet var och varannan dag för att bygga upp mig - nemas problemas! Det där med erfarenhet - vad gör man eller...? Det finns ju inga jobb. Är man inte involverad inom sjukvården här vet man inte riktigt hur illa det ser ut - det FINNS INGA JOBB!!! Det är inte nåt någon säger bara för att slippa jobba - DET FINNS INGA!!! I tidningen läste jag idag att facket kommer kontakta arbetsmiljöverket för att dom säger upp så mycket folk och ingen lyssnar på dom.

Vad gör man...? 3 års utbildning fullständigt åt helvete!! Eller ja - det är som jag sa till några tidigare klasskamrater jag fikade med idag - det är TUR man kan NÅT iaf nu när dom drar ner så på vården så man vet när man måste söka vård, eller vet vad det är iaf. För man får ingen vård här numera...

För att göra saken bättre låg det även ett mail i min inkorg att ett annat jobb jag sökt tillsatts av annan sökande. -Se på f*n...?!

Sedan undrar jag varför man blir besviken/ledsen när man inte får vara med andra människor när dom ändå beter sig vidrigt mot varandra. Oärliga människor kan jag bara inte med!!!

-Och där föll botten i glaset och allt åkte ur...

2 kommentarer:

  1. Blä. :-( "Ingen erfarenhet" Nä, hur ska man skaffa det om man aldrig får prova?! Och jag har en känsla av att du kommer att bli en sjutusan till syrra bara du får chansen att visa det!!! *försöker sätta tillbaka botten i glaset*

    SvaraRadera