onsdag 30 december 2009

"Ronald döms för örfil mot 13-årig pojke"....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6361347.ab

Tycka vad man vill om pojkarnas uppträdande - men man SLÅR FAN INTE ett BARN!!!
Pojkarnas uppträdande var under all kritik och jag förstår att han blev frustrerad - men att SLÅ?! Nej, då har han klivit över gränsen. Finns inget som kan försvara hans handlande!

Att pensionärer från hela Sverige åker buss för att S-T-Ö-D-J-A honom gör det hela än mer ofattbart!!! Flög vi plötsligt tillbaka till 1900-talets början då dom var små och aga var både accepterat och vida spritt och användes i Sverige?! Det är skrämmande vilken syn pensionärer har på barnuppfostran i dagens Sverige!

Hade jag varit pojkens föräldrar hade jag skämts ögonen ur mig för hans uppträdande - men har han lärt sig nåt av detta? Ja, att han kan bete sig som en fullkomlig idiot, bli tillsagd och SLAGEN av en äldre människa och på det inkassera pengar! *whoppie!* Vilken läxa han måste ha lärt sig? Jag tror inte pojkens föräldrar bryr sig om hans uppträdande, barn blir inte såna när man har föräldrar som bryr sig.

Varför bryr sig inte en del föräldrar om sina barn? Eller mor- farföräldrar om sina barnbarn? Var hela barna-anskaffandet ett misstag från början? Eller blev det inte som man tänkt sig? Hur kan man säga "-Håll käften!" till sitt barn? Eller svära åt det? Hur tänker man då? -Nu ska jag stötta mitt barn och få det att må bra, hur ska jag göra då...? -Jo, jag SVÄR åt det, kallar det för diverse namn samt även en örfil då och då. / Kanske är så Ronald tänker och tycker...? Vore intressant och se hur många hurringar HANS barn fått genom åren... Skulle förvåna mig mycket om dom aldrig blivit slagna!!!

Nej, nu ska det bli vin här. *gott....*

Glaset är förnöjt. :)

2 kommentarer:

  1. Hm, kan säga att han bor i min stad. Det har varit ett himla hallå och personligen tycker jag väldigt illa om gubben från första början, han är så jvla plump och dum och blir faktiskt lätt arg. Nej, verkligen inte rätt att slå, nog för att jag kan förstå att han kan bli irriterad, men jag tycker absolut att han gjorde fel... Folkets Park här i stan är hans skötebarn och det är väldiga problem med vandalisering, men det berättigar fortfarande inte hans agerande...

    SvaraRadera
  2. Aha, jag börjar förstå... Ja, det är väl inte "normala" människor som gör sånt. Tråkigt med all uppmärksamhet och STÖD han får dock som sagt. :(

    SvaraRadera