torsdag 31 december 2009

Ännu ett år går mot sitt slut...

I år har jag åstadkommit något väldigt stort om jag får säga det själv! Jag blev klar med min examen till sjuksköterska, trots tre barn, ett hushåll och allt det som följer med familjeliv med planering, sjuka barn, handling, osv, osv... Trist nog ledde detta ingenstans... Drömmen för ett år sedan var att mitt största problem nu under jul/nyår skulle vara när jag fick ledigt - att jag inte skulle vara tvungen att jobba hela jul/nyår. -Någonstans sitter någon och skrattar åt mig just nu och jag hoppas den personen finner det roligt, för jag ser inte det roliga i det. 3 års utbildning - 3 års studieskulder - 3 års konstant KAMP för att överleva varje dag - för att i slutändan inte leda till någonting. Är det konstigt man känner sig bitter och besviken över livet?

I våras gick vi en utbildning jag och min make för att komma till rätta med stora killens vansinnesutbrott. Dom som inte liknar något jag sett tidigare och där "prata med honom" hjälper ungefär lika mycket som att pissa i havet - dvs NADA! Den gav oss dock mycket och vi står idag mycket bättre rustade inför hans utbrott och vet vad vi kan göra åt dom. Ett stort tack går ut till min svärmor och min mamma som var hemma och var barnvakter under denna tiden!

Ytterligare stora saker som hände var att stora killen började ETTAN, mellis började nollan och mini-me bytte dagis efter att jag fått ett sista psyk-bryt på hans gamla dagis. Det känns skönt att vi har bytt dagis nu, mini-me känns både gladare och "friare" än på det gamla dagiset. Stora killen går i en riktig skitklass och det gör mig ont att skicka honom dit varje dag. På sätt och vis känns det bra att jag i vår kommer bli lyxhustru - för då slipper han fritids iallafall. Dock kommer troligen jag åka på hans humör dom dagarna det varit extra jobbigt i skolan.

Under nästa år behöver vi fixa till tomten, det fungerar inte längre... Hur det ska gå till förstår jag inte - funderar på att prata med min pappa om dom kan hjälpa oss med pengar. Att bo i ett hus i 2 år utan en tomt, det är inte mänskligt. Jag HAR faktiskt gjort något åt min situation för att få jobb - men det gick ju åt H-E... Men Herr Reinfeld tycker ju att alla som vill ha jobb ska få jobb - glömde tillägget dock att man måste överge sin familj på köpet... -ska det verkligen vara så...?

Förrätt har intagits redan - barnen fick pannkisar/plättar och då passade vi på att äta förrätten - mozarellaost, basilika, tomat, parmaskinka plus lite olivolja - gott och enkelt! Till detta dracks en smultroncider - den var god. Till huvudrätten har jag köpt ett DYRT vin!!! Spännande att se hur det smakar - är sugen på vin nu, men det får vänta, vill känna fulla smaken av det dyra vinet sen, då får man inte vara halvlullig innan. *s*

Glaset är förtvivlat...

2 kommentarer:

  1. Och hur var vinet? *nyfiken* Jag hoppas att 2010 blir DITT år! Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh?! Vinet var SÅÅÅ gott! Händer typ aldrig att vi hinner dricka upp en flarra på en kväll här - men jag och gubben delade på den snabbar än vi hann och blinka nästan!

    http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=6427&Butik=0&SokStrangar=VITA+VINER%3aNya+Zeeland%3aAlla+storlekar%3abland+annat%3a-%3aS%u00f6tma%3aFyllighet%3aFruktsyra%3a

    Stoneleigh - Chardonnay, ett Nya Zeeländskt vin.

    Läste ett horoskop idag i tidningen som gällde mig - 2010 skulle bli som 2009 - ska jag hoppa framför tåget nu eller sen...? *suckar* (Förlåt att jag är så neggo...)

    SvaraRadera