lördag 16 januari 2010

Skitdag...

Har det varit idag. Hur den började snett vet jag inte, men det var snett från början.

Sedan ringde svärmor och sade att hon pratat med en människa om jobb. Då hade den människan tipsat om att deras skola behövde en skolsköterska. Mm... Skolsköterska och det jag är är det mycket stor skillnad mellan! Så det kändes inte bra att prata med henne och jag är rädd att jag var väldigt kort i tonen mot henne, men jag orkar bara inte hålla uppe masken längre.

I eftermiddag/kväll var jag och mini-me på kalas. Det var hos några som alltid är jättesena!!! Man skulle vara där till 16.00. Då höll dom på med det sista med maten, dvs mat var det kring 17.15-17.30... Vilket betydde att vid halv sju, när jag behövde åka hem hade dom inte ens börjat med efterrätten. Så jag fick ta med mig lillen hem utan kaffe och efterrätt. -På frågan från dom om vi inte ska ha någon glass eller kaffe, fick jag svara - Nej, vi får återkomma med den en annan dag, jag måste hem och lägga lillen. *suckar*

Det finns något i mitt bröst som gör ont - riktigt ont och ibland vrids det om och ökar.

Imorgon ska vi ut och åka pulka med mina föräldrar plus min syster och hennes barn. Åh vad jag ser fram emot det... Några timmar att hålla uppe masken till igen, eller så skiter jag i det bara - masken alltså. Eller skippar pulkaåkningen... Sjuka har väl barn blivit ofta.

En sak är bra just nu. Dricker Sunrise - Carmenere och äter Riesen (hatar reklamen!!!). Hade jag inte haft pass imorgon så hade jag tagit mer än ett glas.

Glaset är splittrat och jag går på bitarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar