fredag 22 januari 2010

Beslut taget...?

Min utbildning till att bli sjuksköterska var ju ett av de sämsta jag tagit i livet, eller nej - DET sämsta jag tagit i livet. Så nu får det räcka. Jag söker inte fler arbeten som sjuksköterska längre - blir den som styr mitt liv glad då? Kan jag få ett städjobb åtminstone? 4h/dag...? Det räcker. Nej, jag ser inte ner på städare, men sjuksköterska ÄR ett "högre" yrke anser jag. Men jaja, jag får väl anpassa mig.


-Jantelagen slår till med full kraft! -Jag hade nog missat den...




Glaset är tomt.

2 kommentarer:

  1. Jodå! Du ska VISST bli sjuksköterska!!! Jag tror att du är en in i h-e BRA sjuksköterska; det handlar bara om att landsting/privata vårdgivare ska fatta det. Med tanke på hur mycket positivt jag hörde om ditt yrkesval under din utbildning så ska du INTE ge upp nu. Även om jag förstår att det är lätt....

    Apropå ambulanssjukvårdare! Drygt 80-årig granne blev hämtad med ambulans på förmiddagen. Tack och lov inget katastrofallvarligt - vi hann ju bli lite orolig ett tag - men jag såg när de skulle bära ut honom från huset. Vanlig 70-talsvilla med trappa fram. Först kom en "liten flicka" - d v s en kvinna i min storlek och kanske ålder - och jeeeee vad hon fick ta i för att orka hiva upp båren. Efter kom en man - betydligt större och äldre - och även han fick slita. När han kom ner och skulle svänga runt höll han på att TAPPA båren!!! Jag är inte avundsjuk på dem som ska bära tunga bårar på snöiga och isiga garageuppfarter etc.

    SvaraRadera
  2. Ja du... Dom där bårarna är inte o leka med, det märkte jag när jag gjorde fystestet... Det vill till som tjej att man styrketränar TUNGT och OFTA om man ska orka med det!

    Livsfarligt när man har en patient på och nästan TAPPAR DEN!!! Samma sak hände faktiskt när makens pappa var dålig en gång och skulle åka ambulans - han var rejält överviktig och behövde egentligen inte ligga ner... Honom höll dom också på att tappa...

    SvaraRadera