lördag 23 januari 2010

Get the point?!?!

Eller...? Vi kanske inte skulle åkt på bio idag.

Följande inträffade:

Kl 15.15 skulle vi vara i grannstaden för att titta på bio med barnen. Hela familjen skulle åka iväg. Jag lägger mig efter lunchen (strax efter halv tolv...?) med lillen för att vila lite - det slutar med att maken väcker oss strax innan två-tiden så det blir stressigt för mig. Trodde i min enfald han skulle väcka oss tidigare, men nej.
Så vi kommer iväg iaf, något försenade. Då märker maken att nåt är fel på bilen. Den kanar konstigt och låter konstigt. Så han kör intill på en p-plats, går ur bilen, går runt den - PUNKA på höger framdäck!!! Nu är frågan - kan vi åka vidare på däcket eller måste vi stanna och gå hem? Jag tycker vi kan köra hem - i sakta mak. Så det gör vi, vi vänder hem och kör sakta hemåt. Under tiden förklarar jag läget för barnen som ACCEPTERAR DET!?!?! Måste ge dom credit för det faktiskt för det trodde jag aldrig. Jag sa som det var, eventuellt missar vi bion nu för vi har fått punka. Vi har min mammas bil hemma för tillfället, lånar den när dom är i Egypten *mumlar nåt ohörbart* så när vi väl kommer hem får jag byta stolar i bilen, eller ja, mini-me's stol. Han har ju en bakåtvänd stol så det är inte helt lätt att skifta stol. Men vi hinner i alla fall innan klockan blir alltför mycket för att åka iväg till bion. Väl framme så är det MEGA-KÖ till kassan till bion - men tro't eller ej, vi hinner lagom tills reklamen börjar så det blev faktiskt perfekt.
När bion har gått typ en timme kommer så mini-me till mig och vill sitta i mitt knä. Då märker jag att han är ju som en KAMIN!!! Ungen har fått FEBER!!! Så det blir till och sitta med honom uppkrupen i knät det sista (vilket i och för sig är vrålmysigt, men anledningen kunde varit bättre). Så vi kunde se filmen och se klart på den trots allt.
När vi kom hem åkte vi förbi "Den Gyldene Måsen" och köpte med oss mat hem, mini-me åt pommes endast. Och dumma jag...? Jag beställer en Milk Shake jordgubb... Hrm... Det är ju som så att jag kommit på det sista att jag är laktosintolerant. Milk Shake...? Hörs inte det på namnet vad det innehåller?! *dumma spånhuvud* :)

Jaja, nu ligger mini-me i sin säng och ska sova och jag sitter utanför, det blir nog inget dagis i början av veckan i allafall, vilket kan vara skönt. Bara ut och åka två gånger per dag då. Hm, nu kom jag på - undrar när maken har kördag i veckan... Inte riktigt schysst mot en febrig unge att ut och gå med honom i minusgrader - tycker jag...

Var på skivstångspass i torsdags och har knappt kunnat gå på två dagar nu, dags att kunna göra det imorgon eftersom jag då har ett jympapass själv! *s* Sen på måndag blir det danspass - ENSAM!!! *nervös*



Glaset ska snart fyllas med rödvin tror jag... Sunrise Carmenére.... *mmm*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar