torsdag 21 januari 2010

*Pust, stånk och stön!!!*

Ja, det är vad jag känner efter att ha varit på ett Skivstång + konditionspass. Ett pass där man använder skivstång plus tyngder och sedan dom sista 15 minutrarna har kondition dessutom. Hela passet är 75 min långt. Shit vad det var jobbigt! MEN?!?! Damdidamdida..... Jag FIXADE DET!!! *-HA!* Fick dom karlarna som trodde dom var så kaxiga innan - när dom stod still så hoppade jag som en tok och nog tyckte jag det var jobbigt, men jag var inte nära att stanna! *stolt som en tupp!* Inte bara karlarna förresten som stannade, det var många kvinnor oxå. :)
Det som saknas är ju lite vin... Jag vill alltid ha lite vin, eller en öl efter att jag tränat. Lite morot så där och jag har inte större lust att gå ner sådär väldans mycket i vikt. Jag är tjock - o gillar du det inte - så är inte det MITT problem! Dessutom anser jag att jag som överviktig har en viktig roll att spela som ledare inom F&S. Även ledaren kan vara tjock, men hon orkar ju...? Då kanske jag som motionär också kan orka, trots min vikt - och jag kanske duger i alla fall? -Lite det budskapet jag vill ge. Sen vill inte jag ge upp allt det goda i livet som skulle krävas. Vin... God mat... GODIS!!! Nej, kakor äter inte jag, gillar inte det speciellt mycket, det är annat som byggt denna kropp. G - O - D - I - S!!!! Sen ÄR det svårt för mig som är deprimerad att gå ner i vikt, kroppen fattar liksom inte grejen. Övervikt man lagt på sig under åren är heller inte så lätt att göra sig av med, man blir inte av med fettceller, dom minskar bara i storlek - men vill fortfarande ha samma mängd mat, så det blir en evig kamp.

Nu ska jag gå och SOVA!!! Ska upp tidigt imorgon och steka pannkakor till stora killen som ska på utflykt och åka pulka och ha sig. Lite lessen var han dock idag, blir retad i skolan säger han. Han är dock inte ensam tror jag - pissgänget i hans klass är på dom andra... *SKITUNGAR!!!* Får man ta tag i nån av dom och hota lite...? Eller strypa...? -Lite...?




Glaset är helt slut... (-Fysiskt slut...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar