tisdag 19 januari 2010

Mål till sommaren....?

Ringde precis och bokade in tid till gymmet på F&S i Skövde. Ja, det blir en del resande och det känns i det dåliga samvetet - man ska inte köra så mycket bil... Sedan känns det lite i plånboken också, det kostar att åka fram och tillbaka. MEN - om jag ska gå på gym här i Skara så kommer jag få betala det också - detta är via F&S vilket betyder att det är gratis för mig! Vi har något som kallas Rikskort vilket innebär att vi tränar gratis på F&S i hela Sverige! Sedan får jag något att göra medans barnen är i skolan och på dagis. Blir alldeles lagom jag lämnar dom till 8.15 (skolan) resp 8.30 (dagis) åker till Skövde - tränar en timme drygt - duschar - åker tillbaka till Skara och hämtar lillen, lagar lunch, äter - hämtar dom stora och sedan har vi resten av dagen tillsammans! Jag klarar inte av att gå själv hemma och inget göra - så nu får jag nåt att göra och träna gillar jag ju!

Så ett (hemligt?) mål till sommaren är att jag ska ha fått en lite mer vältränad och tonad kropp. -Har ju inte tid att jobba då... *s* :) Men det skulle vara härligt att kunna ta på sig ett linne och ha synliga muskler. Min "drömkropp" är inte en smal kropp utan en vältränad med muskler. Sedan kan jag gärna vara lite tjock, det gör mig inget, men jag vill vara vältränad. Man orkar ju så tusan mycket mer när man är vältränd! I söndags var vi och åkte pulka och visst jag var också flåsig när ja kom uppför backen, men inte tusan slutade jag gå upp och ner för det. Maken var helt slut i benen... På kvällen hade jag dessutom mitt pass - gick jättebra. Visst var jag tröttare än vanligt, men det gick ju bra det med. Träning ÄR så ofantligt viktigt och att det kan få ta en så stor del i mitt liv utan att det påverkar barnen är ännu viktigare! Så på torsdag kl 10.00 ska jag vara på F&S i Skövde för introduktion till gymmet!!! Ett mål är ju också att jag ska bli så stark att jag i framtiden kan bära en bår utan större problem. *ler*

Glaset är förnöjt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar