tisdag 23 mars 2010

Påsk nästa vecka?! -Näe....

Blev överraskad av en mamma på skolan idag att nästa vecka är det ju PÅSKVECKAN och barnen är ju lediga!!! Tala om att vara förvirrad! Hade jag noll koll på. Okej att påsk var snart, såpass med på banan var jag, men att det var nästa vecka redan?! Näe, det visste jag inte.
Nu är frågan dock - ska jag acceptera jobb nästa vecka, eller ska vi vara lediga ihop? Och OM jag skulle säga nej till jobb - hur slutar det då...? Inga pengar, men samtidigt, tid med barnen kan inte mätas i pengar - det mäts i kärlek. Och kärlek kan man inte betala med pengar... Oavsett hur mycket en del försöker.

Lite förvirrad är jag också för att på fredag ska jag på ännu en jobbintervju. Det gäller ett jobb på en servicedesk, alltså supporta PC-problem. Ett jobb jag tidigare gjort och trivdes bra med. Helt skilt från jobbet som sjuksköterska. Men samtidigt finns det någon inom mig som vill jobba som någon slags IT-sköterska. Det BEHÖVS!!! Vårdpersonalen idag kämpar som BLÅ emot allt vad teknik och IT heter. När datorer kan göra så ofantligt mycket för att underlätta deras arbete! Jag blir så trött på dom! Allt detta GNÄLL över datorer gör mig vansinnig - kanske lika bra då att sitta på andra sidan och supporta den där maskinen. Och datorn är i sjuttielva fall SKÄRMEN!!! Hårddisken är själva "burken"... *SUUUUCKAR!!!!*
Har sökt utbildning till hösten också, i just ämnet IT för sjuksköterskor. Men vart man kan få jobb vet jag inte.
I alla fall, på fredag ska jag alltså på intervju igen... Spänd som vanligt. Men med mig kommer min kära mor - så shopping efteråt! El ja - shopping o shopping, det kanske blir NÅT iaf. :)

Mini-me är sjuk, feber för femte eller sjätte dagen i rad, men han äter och dricker bra. Var hos läkaren igår men ingen öroninflammation, så han får ta sin tid. Var och hämtade dom stora på skolan förut (hemskt nog så GICK VI!!!) så han fick Ipren innan vi gick, så nu är det full rulle på honom! Hm...?


Å nu hoppas jag alla som svurit över vintern är glada, för det är en riktig ärans skit-vinter vi har nu. +3 grader, regn och slask. Känns även igen under namnet "normal svensk vinter".... Själv dukar jag under av mörkret och det trista. Älskade det som var förut - ljuset och kylan! (Okej, -17 och under tyckte jag var VÄL mycket, men -8 helt okej! :)) Ni LÄR höra mitt klagande i sommar på värmen, för den AVSKYR jag!!! Men nog längtar jag hellre till sommaren nu än detta ärans skitväder som är! Och framförallt då eftersom vi i sommar får G-R-Ä-S-M-A-T-T-A!!!! FINALLY!!! *dansar runt i yr glädjedans!!!* Kommer NJUTA av att gå runt i flera timmar och klippa våran gräsmatta... :)
Beroende på ekonomi så blir det ett jättelikt trädäck eller inte. Vi får se, prio ett är gräsmattan!!!


Hej, hopp - lingonsnopp!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar