torsdag 11 mars 2010

Imorgon ska jag jobba själv.

Eller ja, själv och själv - jag ska jobba "på riktigt" och inte gå bredvid som jag gjort hittils. Och det har nog varit bra och nyttigt den tiden jag gått bredvid nu, det börjar släppa så smått. Någon gång MÅSTE jag ju släppa helt och hållet dessutom. Att göra det en dag när det finns tre andra syrror till hands är ju jättebra! Borde ju hela tiden finnas någon att fråga om jag behöver och jag KAN ju SÅ mycket - egentligen - det är bara det att jag måste våga plocka fram det också.

På den negativa sidan så hör det att jag är vrålförkyld och mår inte alls bra. Hade ju problem tidigare i veckan vilka pass jag skulle gå på - blev ju inte ett enda... *trist* Så det blir till att stoppa i lite Alvedon imorgon och gå och jobba. Sprita och tvätta händerna konstant så jag inte för någon smitta vidare också. Är så infernaliskt TRÖTT nu bara! Ska ju ändå dock bara jobba en dag imorgon, sedan har jag hela helgen ledigt. Nästa vecka jobbar jag mån, ons, tors dagturer, fre kvällstur. -DEN kvällsturen ska bli spännande - helt själv på korttiden... Men, men, det ska vi väl fixa det också! Som jag sa - NÅN gång måste man ju släppas själv också.

Läser litegrann på en gammal site jag var inne på förut, lade ner den eftersom en person där inte kunde släppa taget om mig. Det var något hos mig den personen fann väldigt intressant och den skulle hela tiden hugga på mig. Riktigt tragiskt fall. En (troligen) underviktig kvinna med ett överviktigt barn som verkligen gav psykopat ett ansikte. Bland annat ljuger denna kvinna utan att blinka, blir aggressiv och otäck för minsta lilla, lever genom andra, saknar ånger och skuldkänslor - ja, the list goes on. Det var inte detta jag ville komma till utan att jag idag läste om en person som påpekat detta med stavning på nätet. Och jag håller med!!! Folk slarvar nåt ENORMT med stavningen på nätet! Det är särskrivningar och felstavningar som gör att man går i taket! Att till exempel skriva ett helt inlägg UTAN EN ENDA PUNKT?! Varför då?! Det är inte dyslexi eller svårigheter att stava det handlar om - utan ren och skär lathet och brist på respekt för läsaren!

Nu är jag sugen på kaffe!!! *skickar tankar på att maken ska sätta på kaffe....*



Glaset är lite nervöst men samtidigt lugnt. *mysko...*

2 kommentarer: