måndag 8 mars 2010

Det byggs ett litet berg...

Av tvätt och städning när jag inte mår bra. Det finns ingen som tar tag i sådant om inte jag gör det och när jag mår dåligt orkar jag inte. Tycker faktiskt också att kanske "någon annan" kunde se hur det ser ut. -Krasandet under fötterna när man går KAN vara en hint? -Dom små gråa bollarna, även kallade dammråttor, kan även de vara en hint. -De allt mer sinande lagret kläder i barnens garderober, eller det växande berget av tvätt man måste KLIVA ÖVER för att ta sig till ytterdörren, kan det vara en hint? -Nej... Inte då, man går i krasandet, vadar i det gråa, kliver över berget och blundar samtidigt.
Så lagom att man börjar ta sig uppåt så får man ta tag i allt det och sakta men säkert få börja sin klättring neråt igen. *suckar*

Fick en nyhet i helgen som gjorde att en GIGANTISK sten föll från mitt hjärta! Jag blev så ofantligt glad så jag visste inga gränser! Vi KOMMER att kunna fixa våran tomt till i sommar! Det kommer att ordna sig med pengar! Inte mer än gräsmatta överallt, ingen altan, trädäck, plattläggning osv - men GRÄSMATTA!!! Vi tycker det båda två att vi skiter i det andra så länge, det GÖR INGET om det får vänta, så länge vi har en gräsmatta. Det gör så ONT i mig när vi har en tomt på 1700kvm och barnen får leka på.... asfalten... Men i sommar blir det annorlunda! Då blir det till att sparka boll på gräsmattan, fylla poolen med vatten (vanlig sån man köper på typ Jysk och liknande alltså - barnpool) kanske köpa nån liten sandlåda? Åh, så härligt det ska bli!!! Måste ringa och prata med dom som fixat det i våran trädgård som ÄR fixad just nu. Så får dom ta det så fort snön försvinner, eller hur deras schema ser ut...

Å inte får jag nån reda på min träning i veckan heller. -Dagens i-landsproblem kanske? Hade tänkt träna idag - MEN, då ska jag jobba kväll imorgon tisdag, onsdag har jag danspasset, torsdag är det skivstång kondition, fredag har jag fredagspasset, lördag vill jag till gymmet, söndag har jag mitt egna jympapass... Det blir krångligt... Så jag skippade träningen idag i alla fall - maken har ont i huvudet också och ville nog ha lite hjälp. Det räcker resten av veckan i och för sig. *ler*


Glaset känns lite yin/yang...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar