lördag 20 februari 2010

Vi kommer ingenstans idag...

Vi är insnöade. Lite längre upp på gatan kan dom dock hjälpligt ta sig ut, men vi kommer ingenstans. Det har drivit upp meterhögt utanför oss... Så vi får väl se när plogbilen kommer - lördagsgodis får vi ta och pulsa iväg till ÖoB för att handla. Undrar hur lång tid det kommer att ta egentligen.
Det var planerat att vi skulle åka ner och lyssna på melodifestivalen idag - just nu skulle vi strax vara framme i Göteborg och parkerat bilen. Känns lite ledsamt, men visst, samtidigt är det väl inte värt hälsan och som det är nu kommer vi ju inte ens ut. Så nu har vi inte ens nåt val.

Igår såg jag en tjej stå och röka med en barnvagn i ena handen, en med ligginsats - dvs det var en liten bebis i vagnen. Varför ställer man inte vagnen - går iväg några steg och röker om det nu är så viktigt? Tänk er själva ligga i vagnen och få all rök på sig? Det är ju inte speciellt bra ventilation innanför suffletten - för den var ju såklart uppfälld. Även om man prompt ska hävda sin "rätt" att röka - kan man då inte tänka så långt att man skyddar barnet? Idioter... Inte många rökare som har nån tankeverksamhet vad det verkar som. Idag VET vi att rökning dödar (långsamt - men ändock) och vi VET att passiv rökning också dödar. Har man så dålig respekt för sina medmänniskor eller vad handlar det om? Är rätten att JAG ska få göra vad JAG vill så starkt att den övergår rätten för oss andra att leva?
Nåt som gör mig nåt så infernaliskt trött när man snackar om rökning och passiv rökning är rökarnas försvar att "-Jamen, dom som parfymerar sig då?!" Ja...? Och...? Dom lider inte vi icke-rökare av också då eller? Dom är helt ok för oss...? Som sagt - rökare har inte allt för höga CSN-lån... *suckar*
När rökare börjar respektera oss icke-rökare tänker jag börja respektera dom. (Dvs den dagen jag kan gå in i en affär utan att behöva utsättas för rök från en rökare så kan jag börja respektera dom! *förbannad*)

Glaset är fortfarande tomt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar