måndag 15 februari 2010

På min gravsten ska det stå:

-Sörj inte min död utan gläds åt det liv jag hade.


Med det vill jag mena att jag vill inte att folk ska förlora sig i sorg över att jag gått bort utan istället tänka på den tiden vi fick ihop.
Alla sörjer vi olika och alla har vi olika syn på döden. Min syn tror jag till mångt och mycket färgas av att jag har faktiskt aldrig förlorat en riktigt nära närstående. Den närmaste var min farfar som jag sörjde, men ändå snabbt accepterade att han var borta. Många av de som gått bort har varit sjuka och jag har sett deras bortgång som en sorts befrielse för dom själva. Det finns ingen mening i att en människa ska fortsätta lida för att bespara dess anhöriga sorg. Livet är orättvist och ingen får leva för evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar