onsdag 3 februari 2010

Vad ÄR det med barn och mat...?

Sa vid middagen idag att våra barn skulle fötts i något land i Afrika istället för här... För då kanske dom fått som dom velat - ingen mat! För jag blir så in i h-e trött på allt tjafs om mat - det kan man inte äta, det är äckligt, det är si det är så - inget går att äta!!! Bortskämda ungar!!! Mellis är ju värst, han äter typ 3 rätter - o visst dom 3 äter han bra, MEN jag står inte ut att bara äta 3 olika rätter. Och ffa så tappar jag fullkomligt lusten att laga mat! VARFÖR ska jag stå i en timme och laga mat när det ändå bara blir gnäll? Då kan vi lika gärna köra mackor och (håll i er sockerfanatiker nu...) -KRÄM till kvällsmat... Kanske börja med det...? Ja, det ska jag nog. Man är ju inte helt på topp som lyxhustru precis - fast nu är jag normalt lessen för situationen som är. Glad kan ju ingen begära att man är iaf.

Shit va sugen jag är på ett glas rött nu!!! Ett bra vin!!! Med ett sånt där fint glas... *drömmer vidare*

I förmiddags när jag var ute och skottade snö hände nåt jag aldrig upplevt tidigare. När jag gick in så snörptes mina luftrör åt och jag fick lite svårt att andas. Det var lite pipigt där ett tag. Får se hur det blir imorgon. Jag har inte passet idag iaf - för jag mår inte helt 100 och då ska man inte jympa... Är ofantligt trött dessutom. Hm. *muttrar några väl valda ord...*


Glaset är trött.

1 kommentar:

  1. Håller helt med - ibland får ungarna bara mackor för de äter ändå inte det jag lagar till så vad f-n?
    (Och ibland, fast det här vet ingen om mer än du och du känner ju inte mig, så orkar jag inte laga mat och det finns inga mackor hemma, så då lagar jag äppelkaka med vaniljsås till "kvällsmat". Då klagar ingen. Och vaddå, äpplen är ju frukt???)

    SvaraRadera