fredag 5 februari 2010

"Att få vara med i samhällets utveckling och arbeta för förbättring av demokratiska processer."

Japp - exakt så skrev jag i en ansökan till ett jobb idag... Herregud så klychigt - men det kanske funkar? Jag hoppas det iaf. Det lät som ett rätt roligt jobb iaf - man skulle få vara med och ta fram underlag till motioner osv inom kommunen. Politiken ÄR jag ju lite intresserad av. Herregud - är man INTE intresserad av politik betyder ju det att man inte är intresserad av sig själv ens... *suckar* Att skylla på att det är tråkigt eller vilken annan ursäkt som helst är inget annat än rent skitsnack! Röstar man inte så har man inte heller rätt att klaga - eller rätt att begära nåt över huvud taget. -Hårda ord? Ja, men gå och rösta då! Eller som jag säger: "Om du tänkt rösta på Alliansen kan du lika gärna som att gå och rösta välja ut valfri sjuk eller arbetslös person och sparka lite på det. Eller - om du vill spara pengar åt sjukvården (varför egentligen?) så psyka personen istället, det går ju det med?

Vaddå? Verkar det som att jag har nåt emot Alliansen? Hm, VART har du fått den idén ifrån? Jag avskyr dom och hela deras existens!!! HUR kan man vara så känslokall inför svaga människor?! Deras människosyn gör mig mörkrädd - och att människor, precis som du och jag, tycker att deras tankegångar är rätt - då vet jag inte vad jag ska säga... Eller är deras grundsyn att sjuka människor = lata myglare? En sjuk människa är aldrig sjuk? -Eller? Precis som en arbetslös människa = lat myglare. Det är ett rent helvete att vara arbetslös kan jag meddela! Finns inget som slår en människa så fullkomligt till marken som att vara arbetslös! Inget duger du till och ingen vill ha dig! Jo, det låter verkligen som en drömtillvaro... För tänk att ha ett arbete där du behövs och får uträtta något varje dag - träffa kollegor - FÅ LÖN i slutet av varje månad?! Nej, fy va hemskt det låter - visst låter följande bättre då: Gå hemma hela dagen, slänga i en tvätt i maskinen, ta reda på disken, städa, titta på tapeterna på väggen - fundera på om det kanske GÅR att klättra på dom i alla fall, lämna barn till dagis för några timmars aktivering med andra barn, lämna dom andra till skolan, hämta barn från dagis, hämta barn från skolan, söka jobb, få hem besked om att det tillsatts med annan sökande utan att du ens kommit på intervju... -Drömtillvaro, verkligen... *kräks*

Jag är HUNGRIG!!! Vill ha mat - nu. Kan det bero på att jag bara åt en rostad macka imorse? Inge bra va? "Borde" äta mer...

Blev SÅÅÅ sugen på denna maten ikväll - har ni inte planerat mat än, så kör detta, det är så VANSINNIGT GOTT!!!

-------------------------------------
Salami- och ostfylld fläskfilé

Ingredienser
Portioner: 10

2 fläskfiléer (ca 1 kg)
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 msk smör eller margarin
2 mozzarellaostar á 125 g
100-150 g salami i tunna skivor
1/2 kruka färsk basilika
4 dl vispgrädde
4 msk chilisås

Tillagningstid: Över 20 min
Svårighetsgrad: Medel
-------------------------------------


Glaset är HUNGRIGT!!!

O nu ska jag spela lite Indiana Jones med mini-me.


Gör så här
1. Sätt ugnen på 225°C. Putsa filéerna och salta och peppra dem.
2. Bryn filéerna i lite matfett i en het stekpanna.
3. Skär djupa snitt i filéerna med ca 1 cm mellanrum.
4. Skär mozzarellaosten i tunna skivor, platta till en ostkiva något och lägg på en salamiskiva. Lägg på finhackad basilika.
5. Vik salamin på mitten och stick ner i skåran i köttet så att den stängda sidan blir uppåt.
Upprepa tills alla snitt är fyllda med salami och ost.
6. Lägg köttet i en ugnssäker form.
7. Vispa samman grädde och chilisås och häll det i formen.
8. Gratinera i ugnens mitt i ca 20 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar