söndag 23 maj 2010

Jag är ingen bra mamma just nu... :(

Varför vet jag inte, men det funkar inte. Så fort dom gör något dom inte får så är jag alldeles för vass mot dom och fräser ifrån direkt! Det finns olika sätt att säga ifrån, mitt sätt är inte bra - inte det jag har just nu i alla fall!
Jag älskar mina barn över allt annat, men jag orkar verkligen inte med dom just nu! Förra helgen var ett litet andningshål och jag höll nästan på att börja sakna dom innan jag kom hem. Men så fort man kommer hem så står dom en upp i halsen! Och jag H-A-T-A-R att känna så!!! Jag VILL vara den där gosiga, glada och snälla mamman! Men jag orkar inte nu! Och vad värre är, nu kommer sommaren, då kommer den lilla, ynka, gnutta ork jag hade att fullständigt försvinna! Förbannade VÄRME!!!

Jag sliter verkligen mitt hår för att försöka vara lugn och säga till på ett bra sätt men det funkar inte! Det blir lika hårt vareviga gång!

I veckan ska jag på en jobbintervju för Försäkringskassans kundtjänst också. Det är troligen en tillsvidareanställning. -Maken tyckte inte jag skulle ta jobbet, för det är ju ingen sjukskötersketjänst. Men i min värld slår en tillsvidaretjänst högre än vilken visstidsanställning som helst! Kanske jag då kan jobba heltid? Det ligger närmare än Nossebro. På många sätt SKULLE jag faktiskt vilja ha jobbet. Ett jobb dit du kommer, loggar in på telefonen, svarar på frågor från mer eller mindre glada personer - sedan åker du hem och tar hand om ditt. Inte mer än så.
Livet verkar ju inte vilja att jag ska jobba som sjuksköterska? Eller landstingen, koummunerna, politikerna verkar inte vilja att någon ska jobba inom vården...


Det kanske är så enkelt att jag har blivit bitter för hur livet har blivit och klarar inte av att hantera det...? Det blev inte det där livet med ett fast jobb, flera barn, hus med trädgård... Det blev istället en osäker tillvaro vad gäller ekonomi, hus utan trädgård och tre barn... Det räckte inte med endast det sistnämnda? :(


Nej, nu behöver jag snart lägga mig, upp med tuppen imorgon igen för att gå bredvid på distriktet! Det är PÅFRESTANDE att börja nya arbetsplatser konstant!


Imorgon ska jag dessutom klippa mig!!! *längtar* Nu blir det KORT!!! Värmen är här!



Glas-skit... :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar