tisdag 13 april 2010

JAG VILL HA EN PAUS!!!

Missförstå mig inte - jag älskar verkligen mina barn och skulle kunna gå på glödande lava för deras skull eller va f*n som helst. MEN - jag vill ha en PAUS nu!!!
Varje dag ser precis likadan ut och är så koncentrerad. Upp strax innan sju, fördela kläder till barnen, hjälpa mini-me litegrann. Plocka fram frukost, äta frukost - packa in barn i bilen för att lämna dom stora till 8.15 då deras skoldag börjar. Mini-me ska vara på dagis 8.30, så där blir det lite väntande innan man får lämna honom. Efter det åker jag hem - gör ingenting utan väntar mest på att tiden ska gå. Man hinner i princip påbörja något - sedan måste man avsluta det direkt för kl 11.15 ungefär åker jag iväg för att hämta mini-me igen. När vi kommer hem, 11.40 skall jag göra lunch till oss båda. Vi är ofta klara till 12.15 nånstans. Då ska vi vänta på att få åka iväg och hämta dom stora som slutar skolan 13.15. Så vid 13-tiden åker vi iväg och hämtar dom stora. Efter det är jag ensam hemma med alla tre fram till 17-tiden då deras pappa kommer hem och då ska vi äta strax efter det.
Tre-fyra gånger i veckan åker jag iväg på kvällen för att träna i ungefär en timme. -Det är mina enda andningshål... Just nu känns det som det är för mycket barn. Jag vill ha en PAUS!!! Kanske få åka iväg en helg och få känna hur jag saknar dom?! Få SLIPPA laga mat varenda dag?!
Jag är så trött - trött inuti.

Funderar på att ringa min mamma om dom kan vara barnvakter i helgen, för maken åker aldrig iväg själv med barnen någonstans eller hittar på något själv med alla tre. Det gör bara jag... Kanske man kunde köpa lite blommor och plantera?



Glaset är tomt.

1 kommentar:

  1. Varför tror du att jag har hamnat hos en beteendevetare..... :-(

    SvaraRadera