måndag 28 juni 2010

Jag har fått jobb!!!

Fick reda på det i förra veckan, så i ungefär en vecka har jag vetat om det. Har väl inte riktigt sjunkit in än, men... Det är inte ett vick utan en FAST TJÄNST! Inte som syrra - men en FAST TJÄNST! När jag tänker på det blir jag alldeles matt... Jag har fått jobb - en FAST TJÄNST! När jul kommer och barnen vill ha julklappar så HAR vi pengar att köpa julklappar till dom för! Vi kommer inte behöva snåla varenda månad för att kunna köpa nånting - för nästa månad FÅR vi båda lön igen!

Det negativa är att det är en 100% tjänst, jag ville helst jobba 75%, men det skiter jag i!

Mest av allt skulle jag nu vilja sluta där jag jobbar, trivs inte sådär jättebra med jobbet och en del arbetskamrater, och bara vänta på att få börja på detta nya jobb! Men, men - då får jag ju ingen lön. Kanske kan jag övertala gubben till att jag slutar 2v tidigare. En av dom veckorna skulle jag iaf ha semester så det blir en extra vecka bara...

På många sätt känns det skönt att det inte är ett systersjobb för min gamla "kompis" tog verkligen död på min sjuksköterskesida... Noll lust att jobba som det. Ingen säkerhet kvar på mig själv - el ja, till viss liten del kanske den börjar byggas upp igen, men nog kan jag se mig själv på mitt nya jobb tills jag går i pension. Det kräver inte så mycket av mig - kan jag ägna min fritid åt annat istället. Vården verkar ju inte vilja ha någon personal i alla fall så.

Ett problem dock - STORT problem... Vad ska jag rösta på i höst...? Det är ju faktiskt tack vare Allia nsen och deras "sparka-på-de-sjuka" politik som jag FÅR jobb överhuvudtaget! Och tack vare dom kommer jag få ut MER lön... Är det mer värt att ha ett jobb och få ut mer lön än att ha omtanke om dom svaga...? "En bra karl reder sig själv" heter det... Hm, har några månader på mig innan jag behöver bestämma mig som tur är!


Glaset mår inte så bra....

5 kommentarer:

  1. Men VAD är det för jobb du har fått???? *nyfiken så att jag storknar*

    GRATTIS!!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag vet, jag vet *L*

    Ja just det, GRATTIS!

    SvaraRadera
  3. Jo, Nickan, jag och "Isabelle" ska bli arbetskamrater! Men på olika orter. :)
    Ska sitta i telefon hos Försäkringskassan och besvara inkommande samtal. Vilket område jag kommer få, föräldraförsäkring, sjukförsäkring, bostad osv vet jag dock inte än. Och som sagt - FAST TJÄNST!!! :D

    SvaraRadera
  4. Men grattis IGEN!!! Känns ju lite slöseri på din utbildning. Särskilt som jag tror att du EGENTLIGEN skulle vara en alldeles utmärkt sjuksköterska, men det här är ju toppen!

    SvaraRadera
  5. *glädjedansar*
    Grattis (igen) :-)

    SvaraRadera