söndag 24 oktober 2010

Kreti och pleti - och jag är...?

Vissa saker lär jag aldrig förstå mig på och får nog acceptera att det är så.

...............

Jag är en väldigt framåt, öppen person som gärna säger vad jag vill - när jag vill det. Vilket ibland kan betyda att jag pratar lite för mycket eller är för gå-påig enligt andra. Men sån är jag - gillar du det inte så får du leva med det i allafall. Som kvinna är det intressant att vara sån - för det är inte helt accepterat att man är framåt och tar för sig. Nej, man ska vara lugnt, timid och vänta på sin tur - det gör inte jag.
Varför ska jag vänta på min tur? För att jag är kvinna...? Nehe du! Jag tar det jag vill ha! Mår jag bra i mig själv så finns det inte mycket som stoppar mig. Just nu mår jag ganska bra i mig själv - måste bara komma ur mitt standardbeteende och acceptera att jag mår bra. Det är lätt att falla tillbaka i gamla gängor. Och visst, dagarna innan jag egentligen skulle fått mens spökar hormonerna, så dom dagarna får jag ta. Men i övrigt så finns det inget som stoppar mig nu.

Ibland undrar jag även vart gränsen går... Jag tycker om att dansa och när jag gör det så händer det att jag dansar ganska "utmanande" - gärna mot någon man. MEN - det betyder INTE att jag på något vis är intresserad av den mannen. Men jag har en make som har NOLL i taktsinne och inte ens tycker om att dansa. Jag älskar honom av hela mitt hjärta och skulle aldrig, aldrig byta ut honom!

Hm.... Äh, jag bara babblar... Mitt huvud är gröt efter jobbet och allt nytt där. Sen var jag och festade igår och har inte varit pigg under hela dagen... 37 år och orkar inte festa... Hm...? -Gammal? Jo, kanske. *s*

1 kommentar:

  1. "Två vänsterfötter" har min sambo... Jag ÄLSKAR att dansa. Med män som KAN dansa! Hittade en "ny" danspartner på årets regattafest som jag hade kunnat dansa med heeeela kvällen. Han är definitivt 60+ men jäkar; dansa kunde han! Det är vår båtplatsgranne! *S*

    SvaraRadera